על נטילת ידיים מתוך דירה נאה

אורנה רוקח, מתוך מגזין דירה נאה Comments Off on על נטילת ידיים מתוך דירה נאה
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on שיגורים לעבר הבסיס בהר מירון; צה"ל הגיב בשני טילים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זיכרונות הילדות שלי שואבים אותי מדי פעם למקומות רחוקים, אפופי נוסטלגיה.

אני חוזרת אחור אל מיטת קומתיים בחדר צפוף וחמים, אל דייסת קווקר בריח מתקתק שהעירה אותנו בבקרים חורפיים, אל טיפות גשם נוקשות על מרפסת ענקית, כמיטב מרפסות העבר ואל השיר שהיה מלווה אותנו בדרכנו אל הכיור: לעמוד בתור, מלפנים ומאחור…

 

פינה לנטילת ידיים – יופי של רעיון!

 

פינות של נטילת ידיים, הן תוצר השנים האחרונות. עד לפני שני עשורים היו כיורי נטילת הידיים נמצאים בתוך חדר האמבטיה. וכשהיינו רוצים ליטול את הידיים היינו ניגשים לכיור המטבח לכל צורך שהוא בנטילה.

לפני כעשרים שנה בערך, חדר רעיון של בידוד הכיור מחדר האמבטיה, כדי שנוכל ליטול בו את הידיים וגם לברך. בידול הכיורים מחדר האמבטיה נעשה בעיקר בדירות מעוצבות.

באותה תקופה היה סגנון העיצוב סגור ומוצנע. האבזור היה פנימי כולו, המטבח כוסה בדלתות, גם מראה סטנדרטית היתה משולבת כחלק מדלת ארון וכך גם הכיור הקטן שהופרד מחדר האמבטיה. הוא נקבע בנישה קטנה שהותאמה למידותיו וכוסה בשתי דלתות ארון שגרמו למראה שלו להעלם. כשנוצר הצורך בכיור נפתחו הדלתות לנטילה ונסגרו מיד לאחריה.

בעשור האחרון פינה העיצוב הסגור את מקומו לטובת העיצוב הפתוח והגלוי המכונה בשפה העיצובית: open space . וגם פינת הכיור המשמש לנטילת ידיים הפכה לאמירה אופנתית הכוללת: כיור מעוצב בעל צורה מקורית ומעניינת, ברז משתלב, קרמיקה יוקרתית, חיפוי קיר, עיצובי זכוכית ועוד.

פינות הנטילה הפכו עם הזמן למשאב שדרש השקעת תכנון, זמן, חשיבה וכמובן – כסף.

מן ההבט הכספי ניתן בהחלט לאמר כי פינה יפה לנטילת ידיים נצבת באופן ישיר להשקעה שנהיה מעוניינים להשקיע בה.

 

 

כמה עולה פינה מעוצבת?

 

ניתן למצוא בשוק כיורים שעלותם מסתכמת באלפי שקלים, והמראה העיצובי שלהם לא מבייש סלון יוקרתי. כמובן שניתן למצוא גם כיורים סטנדרטיים במחירים הוגנים ואנושיים, הכל, כאמור, כפוף לרצון ולנתונים הכספיים.

כאשר נגשים כיום לתכנון דירה, פינת נטילת הידיים מקבלת בהחלט יחס מועדף. אנו חושבים עליה במהלך תכנון חלל הדירה ולא מתייחסים אליה כאל נספח בסיכומה של התוכנית.

את הנישה הזו נמקם בקרבת הסלון, או באזור פינת האוכל. כדי שתהיה נגישה לבני הבית ולאורחים שמדי פעם מתארחים על שולחננו.

בעבר היו משפחות רבות שלא מצאו ענין וטעם בהשקעה זו. הם טענו שהמטבח שלהם מרוהט בטוב טעם ועיצובו מושלם. אין סיבה שלא נכניס את סבא וסבתא או את האורחים השונים ישירות למטבח. או אז הסברתי להם כי היום המטבח שלהם בהחלט מרשים, והמראה שלו משובב עין. אך כשאת נערכת לשמחה והמטבח הוא חזית רוחשת, הכיריים עמוסי סירים וגם השיש ערוך לחלוקת המנות, עם כל הרצון הטוב לשמור על סדר ונקיון במטבח, יקשה עלייך להכניס אליו קהל לנטילת ידיים. תמיד יש את סלט החסה שדורש ערבוב ותיבול בשניה האחרונה וסיר מרק שנבחש רגע אחד לפני החלוקה לצלחות. וברגעי עומס וקדחתנות הכיור הניצב בפינת האוכל ימנע ממך לחץ מיותר ויסייע לך לארח ביתר נוחות.

 

 

פינה של נוחות

 

פינת נטילת הידיים, כאמור, הפכה לפינת חמד בבית. נשלב בה מראה מעוצבת בעלת מסגרת יפה. ארון קטן תחת הכיור ישלים את המטרה של הפינה. נוכל לאחסן בו מגבות ידיים קטנות, מארזי טישו ומגבוני נייר ועוד מיני פריטים שעשויים לסייע לרווחתם של האורחים ולתחושת נוחיות.

בבתים רבים נמצא מעל לכיור אלמנטים דתיים למיניהם כמו: ברכת אשר יצר, ברכת נטילת ידיים, ברכת הבית או כל סממן אחר שמאפיין אזור של נקיות ונטילת ידיים.

 

כל חדר והכיור שלו

 

חנויות הקרמיקה והכלים הסניטריים מציעות לבחירה מגוון עצום של כיורים העשויים מחרסינה, קרמיקה, אבן, זכוכית ועוד. הכיורים כולם במגוון עצום, ברמות עיצוב שונות ובמחירים הנעים בין סטנדרט ממוצע לכיור רגיל לבין סכומי כסף גבוהים כשמדובר בכיור בעל עיצוב שונה, מקורי ויוקרתי.

הכיור עצמו ישתלב בסביבה העיצובית של כל מראה החדר וישלים את האמירה הכללית. כיור אבן בעל מראה טבעי יתאים לחדר באוירה כפרית. גם חיפוי הקיר יהיה בגוונים טבעיים וצמח מטפס ישלים את התמונה.

בפינות נטילת ידיים המשולבות בחדר אורחים או ליד פינת האוכל עשוית עץ נגוון בכיור קרמיקה, שישתלב במראה המרשים והמכובד יותר. גם שם נחפה את הקיר באריחי קרמיקה הקיימים בשוק במגוון עצום של צבעים וטקסטורות. מגבות בגוונים בהירים וסבוניית ניקל תתן מענה לשפה העיצובית.

בחדרים יוקרתיים נשלב כיור זכוכית. כיור זכוכית הוא בעל המראה היוקרתי ביותר. הזכוכית, בגלל צבעה השקוף, משתלבת בידידות עם גוונים רבים. וכך ניתן ליצור פינה מדהימה לנטילת ידיים שמהווה מוקד מעוצב בפני עצמה.

במשפחה מרובת קטנים, או במשפחת מבוגרים המארחים בדרך קבע נכדים קטנטנים ושובבים, לא נציב כיור זכוכית אשר עלול להשבר ולסכן את הקהל, מעבר לעובדה שכיור זכוכית מסתכם בעלות יקרה וחבל עליה.

 

כיור עומד או שטוח?

 

בשנים האחרונות חדר אל השוק כיור עומד. כיור עומד הוא מין כיור בעל עומק שלא מקובע בחלל ארון או בחלל המותאם לכיור אלא עומד על משטח כאשר הדפנות שלו גבוהות ומרשימות. לעומת כיור שטוח המוכר לנו משנים עברו.

כיום משפחות רבות מתקינות בפינות הנטילה כיור עומד, כאשר הדפנות הגבוהות מגינות על הרצפה מטיפות המים ומטפטופי נטילת הידים. השוליים הגבוהים מאפשרים לשמור על משטח השיש נקי ואסתטי.

 

 

 

נעמוד בתור

 

במסדרון צר או בדירה בעלת חלל פנימי צפוף לא נמקם פינה של נטילת ידיים בקצה המסדרון, כי אז יווצר לנו פקק ארוך ומשונה הנושא עמו תחושת מוסד. ככלל, פינת נטילת הידיים תשתלב בחלל נישה או גומחה וכך יתקבל מראה נעים, עיצובי ומזמין לנטילה.

 

ונסיים בדברי רב חסדא שאמר: "אני נטלתי מלוא חופניים מים ונתנו לי משמים מלא חופניים עשירות" (ע"פ מסכת שבת, ס"ב ב').

מתוך מגזין דירה נאה, המגזין המקצועי לבניה ועיצוב: www.diranaa.com

 



0 תגובות